fbpx

Behov

Wärtsilä, som är en världsledande leverantör av kraftlösningar för marin- och energimarknaderna, behövde med snäv tidsram en serie videor att använda i sin Powering the Next Generation-kampanj på sociala medier och i samband med lanseringen av sin 31DF-flerbränslemotor. Wärtsilä önskade att videorna skulle fortsätta kommunikationen av Energy Business enhetens vision med Powering the Next Generation-berättelsen. Dessutom ville Wärtsilä att den nya lösningen skulle smälta in bra i helheten.

Lanseringsvideon planerades från början så att den också skulle kunna delas i två kortare videor. Den ena delen fokuserar därför på Wärtsilä 31DF-lösningens tekniska egenskaper samt kundnyttan. Den andra delen berättar kortfattat om Wärtsilä Energy Business-enhetens vision och understryker vikten av att efterlämna en så hållbar framtid som möjligt för kommande generationer. Det efterfrågades också att videorna skulle visa Wärtsiläs Engine Building Kit-byggsats, eftersom den är en viktig del i att kombinera Wärtsilä 31DF-lösningens och Powering the Next Generation-kampanjens teman. Byggsatsen stod även i centrum för den kampanj som ordnades senare på hösten i sociala medier.

Slutresultat

Eftersom tiden var knapp, satte vi gasen i botten direkt med videoproduktionen. Inom en månad hade vi inom utsatt tid lyckats planera och färdigställa Wärtsiläs lanseringsvideo, som kombinerar teknisk information med Wärtsiläs hoppingivande kampanj för kommande generationer. Efter lanseringen gjordes videorna också om till kortare versioner för att passa för publicering online. I videorna används Wärtsiläs befintliga videomaterial, nytt videomaterial, samt grafik. Slutprodukten är en mångsidig och informativ videoserie, som berör och ger hopp om en bättre framtid.

C2 tog direkt kommandot över projektet med en snabb och positiv inställning. Vi fick mångsidigt material som vi kan ha nytta av länge och använda på flera sätt.

Emma Tallgren, Marketing Specialist & Minna Timo, Marketing Manager, Wärtsilä Energy Business