fbpx

Utmaning 

Rinta-Joupin Autoliike ville skapa riktad reklam för olika målgrupper i de kanaler målgrupperna oftast använder. Eftersom Rinta-Jouppis brand handlar om att var och en ska hitta det perfekta fordonet för sig och sina behov, har man även tidigare i marknadsföringen betonat det breda fordonsutbudetGenom att planera marknadsföringens innehåll specifikt för olika målgrupper, kunde man nå ett ännu effektivare resultat än tidigare.    

Eftersom Rinta-Jouppi även utvecklar sina tjänster allt mer på nätetblev ett av målen att öka kännedomen om webbplatsen rinta-jouppi.com samt att planera all marknadsföring enligt en enhetlig linje för att få en samstämmig helhet 

Rinta-Jouppis slogan ”hela folkets bilaffär” är redan allmänt känd och därför fanns inget behov av att förnya den. Utmaningen blev istället hur man skulle skapa riktad marknadsföring utan att ändra budskapet som kunderna känner igen. 

C2s lösning 

Tillsammans med kunden utformade vi ett koncept för brandmarknadsföringen, baserat på finländarnas användning och behov av fordonKonceptet bestod helt och hållet av C2-producerat text-, video- och bannerinnehåll för TV, sociala medier och digital marknadsföring. Konceptets delar bildade en mångsidig helhet med ett klart och enhetligt budskap som stöder och tydliggör Rinta-Jouppis brand.  

Förutom själva konceptdesignen utformade vi även applikationsmodeller för kundens övergripande digitala marknadsföring, vilka kan användas i alla slags material, från nyhetsbrevslayout till bannerannonserSamtidigt fick vi också uppdraget att producera Rinta-Jouppis kontinuerliga kampanjers textmässiga och visuella innehåll samt digitala marknadsföring. Genom systematisk innehållsproduktion, digital marknadsföringsoptimering och testning når nu Rinta-Joupin Autoliike sin publik på ett mera omfattande och kostnadseffektivt plan. 

Rinta-Joupin Autoliike

Rinta-Joupin Autoliike

Leadinsamlingskampanj

Under sommaren gäller det att fylla förråden. I juni-juli 2019 planerade vi en enkel leadinsamlingskampanj för Rinta-Jouppis Bilaffär. Målet var att få offertförfrågningar av hög kvalitet så förmånligt som möjligt. Information från offertförfrågningarna samlades in via rinta-jouppi.coms landningssida, dit trafiken riktades från Facebook och Instagram. Under kampanjen testade och modifierade vi annonsens text, visuella element samt målgrupper.

Annonsversionen som visas här togs fram som vinnare genom testning och optimering. Kampanjen fungerade så bra att den fortsättningsvis är igång.

”Marknadsföringsvärlden förändras i snabb takt, vilket gör att ens samarbetspartner måste vara smidig, flexibel och naturligtvis kunnig. C2 har gett oss nya perspektiv, stärkt vårt brand och hjälpt oss att berätta vår förtydligade berättelse till vår nu ännu bredare kundbas. Som ett resultat av samarbetet har marknadsföringen i vårt företag harmoniserats och planeringen har underlättats.”

Susa Niemelä, Digital businesschef, Rinta-Joupin Autoliike