fbpx

Kundens behov

Harry Schaumans Stiftelse ville ge sitt köpcenter en komplett nystart i och med en stor renovering och målsättningen var klar. Man ville ge Vasaborna något utöver den vanliga shoppingen – man ville samtidigt skapa ett ställe att vistas på och umgås i och naturligtvis ge ypperliga förutsättningar åt olika typer av företagare.

C2s lösning

Tillsammans med kunden skapade C2 ett helt nytt varumärke för köpcentret med start från namn och logo.

Glatt och förväntansfullt – ungefär som då ett barn får komma in i en godisaffär – var känslan vi var ute efter då vi tog fram sloganen “Joyful things inside”. Den känslan följer som en röd tråd genom det visuella uttrycket som vi definierade i Espens grafiska riktlinjer och den syns tydligt i alla brandfoton och de pastelliga färger som numera förknippas med Espen. C2 skötte (och sköter) även om planeringen och utförande av ljusskyltar, tejpningar, animationer, tidningsannonser och fotograferingen av brandfoton.

I och med lanseringen som till stor del sköttes via sociala medier fick Espen, speciellt via Instagram, en tydlig visuell profil som hjälper målgruppen känna igen köpcentret i det sociala medieflödet.

Tillsammans med kunden kom vi i mål, Köpcentret Espen sjuder av liv. Både företagare – i form av klädbutiker, restauranger, caféer, biograf och pop-ups – och deras målgrupper stortrivs i det hemtrevliga Espen som numera nästan kan räknas som Vasas sjätte esplanad.

C2 hjälpte oss att skapa ett nytt, modernt och fräscht visuellt uttryck samt logo för Espen. Det nya namnet och det visuella uttrycket har tagits väl emot i Vasa och vårt nya, fantastiska köpcenter har fått det varumärke det är värt. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och det inspirerande och utmärkta samarbetet med C2 som präglats av proffsighet och pålitlighet.

Maria Böling, marknadsföringschef, Köpcenter Espen