fbpx

Vad gjorde vi?

Konceptplanering

Vi planerade ett helt nytt Find your Karisma webbutikskoncept utgående från Karismas vision och strategi. Kärnan i konceptet grundar sig på tanken att Karisma inte bara är en klädbutik, utan mer av en expert på stil och mode, som hjälper kunderna att hitta sin inre karisma genom att erbjuda inspiration och stiltips.

Webbsajt och webbutik

Baserat på Find your Karisma -konceptet utformade vi en unik webbutik. Huvudsyftet är att varje månad kunna visa upp en säsongsanpassad outfit, som satts ihop av Karismas personal, samt att visa upp utvalda favoriter och klassiska plagg.

Förnyelse av visuellt uttryck och trycksaker

För Find your Karisma-webbutiken och sajten skapade vi ett nytt och enhetligt visuellt uttryck som reflekterar Karismas varumärke. Samma visuella uttryck förverkligades även för allt tryckt material, såsom förpackningar och visitkort.

Planering och genomförande av lanseringskampanjen

Digital marknadsföring

Find your Karisma -outfitfoton

Utmaning

Vasaföretaget Karisma fashion store är känt för sin utmärkta personliga service och känsla för stil. Företagets vision är att vara mera än bara en klädbutik, målet är att bli nationellt känd för sin stilexpertis. I Vasaregionen känner man väl till Karisma. Utmaningen var att nå ut till de kunder som bor utom räckhåll för den fysiska butiken och kunna erbjuda även dem samma unika service som kunderna i Vasaregionen.

Lösning

För att lösa sin utmaning hade Karisma redan en idé om en ny typ av webbutik, där det genomgående temat skulle spegla företagets vision om att kunna erbjuda kunder över hela landet personlig service och stilinspiration.

Vi såg stor potential i idén och fortsatte att utveckla konceptet i nära samarbete med Karisma. Som slutresultat planerade och förverkligade vi Karismas unika webbutikskoncept samt tillhörande lanseringskampanj.

 

 

Vår egen webbutik är en dröm som vi har haft länge. C2 förstod precis vad vi var ute efter och genomförde projektet effektivt. Det resulterande webbutikskonceptet är ett ljuvligt skyltfönster som bjuder in till Karismas värld. Tack vare vår nya webbutik kan vi nå och betjäna en bredare kundbas än tidigare. Dessutom har även kunderna i vår fysiska butik ökat.

– Carola Svahn-Salomäki, ägare, Karisma Vasa

Det resulterande webbutikskonceptet är ett ljuvligt skyltfönster som bjuder in till Karismas värld

Carola Svahn-Salomäki, ägare, Karisma Vasa