fbpx

C2 Advertising kammade hem pris för årets bästa radioreklam

Reklamserien ”Matkailu tarvitsee maahanmuuttajia” som förra hösten syntes i gatubilden i Finlands största städer och som speciellt hördes i radion vann priset för årets bästa samhällsradioreklam i radioreklamtävlingen Kaiku 2018 (Kaiku-radiomainoskilpailu 2018). Reklamkampanjen som planerades för Norra Österbottens NTM-central tog hem den enda nomineringen och den enda vinsten till en reklambyrå utanför huvudstadsregionen.

Så här motiverade juryn valet av C2 Advertisings bidrag som årets bästa samhällsradioreklam (översättning):

”Det som fängslar mest med vinnarreklamen i samhällskategorin är den smarta idén som sticker ut och som vinner lyssnarnas uppmärksamhet genom att använda invandrarnas och turisternas språk. Det är ju just de som pratar dessa språk som turistnäringen behöver. Den insiktsfulla reklamserien skiljer sig ur massan, är kompakt och går rakt på sak –  till sist även på finska. Reklamen fångar upp intresset även hos dem som kan dessa språk.”

Bästa idéer i bästa form!

Vad gör C2?

Vi tror på goda idéer! Sådana som tilltalar målgruppen, som passar och lyfter fram kunden. Inspirerar och lyser.

De bästa idéerna presenterar vi i ord och bilder. Orden väcker känslor, förmedlar budskapet och lockar till deltagande. Vi finner alltid de rätta orden – för alla tillfällen. Vi förmedlar budskapet visuellt, med video, animation och bilder. En bild säger mer än tusen ord, med videor tappade vi räkningen! Inte ens de bästa historierna betyder något utan en smidig medieanvändning. Vi ser till att de rätta typerna möter din historia, på rätt plats och vid rätt tidpunkt.