fbpx

Vaikka yhteistyö asiakkaiden kanssa on parasta livenä, on etätyö yksi vuoden 2020 teemoista. Sen parissa olemme joutuneet ja saaneet kehittyä – ja tuloksena on ollut hienoja onnistumisia ja hyvää mieltä niin asiakkaiden kuin C2-porukan kotitoimistoilla.

C2 & Atrian alkutuotanto: Yhteistyö alkoi etänä – luottamus rakennetaan tiiviillä ja avoimella viestinnällä

”Luottamus rakentuu yhteisen tekemisen, avoimen keskustelun ja näkökulmien haastamisen kautta. Meille on tärkeää, että tiedämme C2:n tekevän parhaansa joka päivä”, kertoo Sanna Kivimäki, Atrian alkutuotantoyhtiöiden, Atria Tuottajien ja A-Rehun viestintäpäällikkö.

C2:n ja Atrian alkutuotannon yhteistyö alkoi kesällä 2020, kun asiakkaalla oli tarve uudistaa kumppanuuksia vastaamaan uusia markkinoinnin linjauksia. Toimitusjohtajamme Milla ehti tavata asiakkaan kerran, mutta syksyn koronarajoitusten myötä koko C2-tiimin esittäytyminen ja yhteistyö Atrian alkutuotannon ja C2-tiimin välillä rakentui etätyöskentelyn varaan, vuoden 2020 linjaa mukaillen.

Kun käsipäivää ei pääse sanomaan eikä livenä toista näkemään, on ollut entistäkin tärkeämpää pitää kommunikointi kirkkaana ja positiivista painetta yllä sekä ennen että jälkeen yhteisten Teams-palavereiden. ”C2:n tiimi on tehnyt hyvää työtä kokonaisuudessaan ja erityisesti sosiaalisen median- ja Atria Tuottajat-lehden sisältöjen osalta. Näemme C2:n enemmän kumppanina kuin ”tavarantoimittajana” ja tälle pohjalle haluamme rakentaa pitkäjänteistä kumppanuutta. Näin saamme parhaan mahdollisen hyödyn liiketoiminnallemme”, kertoo Sanna Kivimäki yhteistyöstä C2:n kanssa.

Sujuvaa arkea ja kommunikaatiota on edesauttanut yhteinen Teams-kanava ja muu aktiivinen yhteydenpito. ”Meillä on positiivinen tunne siitä, että meitä kuunnellaan ja meidän hommat hoidetaan ajatuksella maaliin asti.”, Kivimäki vahvistaa.

C2 & Hunton: Business as usual – Hyvää yhteistyötä yli rajojen 

Tiettyihin yhteistyökuvioihin nykyiset rajoitukset eivät ole vaikuttaneet millään lailla, sillä maantieteellisen etäisyyden takia emme kuitenkaan voi tavata oikeasti, ainakaan kovin usein. Huhtikuusta 2019 lähtien C2 on toiminut norjalaisen Hunton Fiber AS:n markkinointikumppanina. Olemme auttaneet puupohjaisten rakennusmateriaalien Norjan markkinajohtajaa kohentamaan profiiliaan Suomen markkinoilla.  

 Vaikka olemme fyysisesti eri maissa emmekä ole vielä koskaan tavanneet oikeasti, olemme oppineet tuntemaan toisemme hyvin  tuntuu kuin C2 olisi paikallinen markkinointitoimistomme,” sanoo markkinointijohtaja Anette StrømbergHunton Fiber AS:ltä ja jatkaaMarkkinointiviestintämme on selvästi parantunut Suomessa sen jälkeen, kun aloitimme yhteistyön C2:n kanssa. Sisällöt ovat nyt paremmin Suomen markkinoille sopeutettuja ja näkyvyytemme sosiaalisessa mediassa on lisääntynyt.” 

Stine MeidellHunton Fiberin digimarkkinointikoordinaattori on samaa mieltä 

“C2:n tiimi on aina valmiina palvelemaan ja auttamaan. He ymmärtävät meitä ja esittävät proaktiivisesti uusia ratkaisuja, jotka sopivat Suomen markkinoille. Samalla voimme turvallisin mielin luottaa siihen, että heidän tuottamansa sisällöt noudattavat Huntonin ydinajattelua.”   

Meidell kokee, että juokseva viestintä pääasiassa yhteisen Teams-kanavan kautta toimii erittäin sujuvasti. ”Meidän on helppo kommunikoida keskenämme vapaamuotoisestiViestimme tilanteesta riippuen norjaksi, ruotsiksi tai englanniksi, emmekä ole kokeneet minkäänlaisia ymmärtämisongelmia kummankaan, kielen tai kulttuurin osalta. Olen myös positiivisesti yllättynyt siinämiten nopeasti saamme apua. C2 on toimittanut tilaamamme työt aina sovitustivaikka välillä varoitusaikaa on ollut todella vähän. 

 Yhteistyö C2:n kanssa on keventänyt merkittävästi työkuormaamme, ja siitä olemme todella kiitollisia,” Strømberg toteaa.