fbpx

Tarve

Merenkulun ja energiaratkaisujen toimittaja, Wärtsilä, tarvitsi pikaisella aikataululla sarjan videoita käytettäväksi Powering The Next Generation -somekampanjassa ja Wärtsilä 31DF -monipolttoaineratkaisun lanseerauksessa. Videoiden toivottiin jatkavan Wärtsilän Energy Business -yksikön visioviestintään kuuluvaa Powering The Next Generation -tarinaa, sekä yhdistävän uuden lanseerattavan ratkaisun saumattomasti osaksi kokonaisuutta.

Videot tuli alusta asti suunnitella niin, että yksi pidempi video on jaettavissa myös kahteen lyhyempään versioon. Lyhyistä versioista toisessa keskityttiin Wärtsilä 31DF -ratkaisun teknisiin ominaisuuksiin sekä asiakashyötyihin, kun taas toisessa oli tarkoitus ytimekkäästi kertoa Wärtsilä Energy Business -yksikön visiosta ja korostaa tärkeyttä jättää uudelle sukupolvelle mahdollisimman kestävä tulevaisuus. Kaikilla videoilla tuli hyödyntää Wärtsilän Engine Building Kit -rakennussarjaa, joka näyttelee olennaista osaa Wärtsilä 31DF -ratkaisun ja Powering The Next Generation -kampanjan teemojen yhdistämisessä. Rakennussarja oli myös keskiössä myöhemmin syksyllä järjestetyssä somekampanjassa.

Lopputulos

Koska aikataulu oli erittäin kiireinen, laitoimme Wärtsilän videotuotannon kanssa kaasun pohjaan. Suunnittelimme ja toteutimme Wärtsilälle kuukaudessa lanseeraustilaisuusvideon, joka yhdistää teknisen informaation sekä Wärtsilän toiveikkaan, tulevaisuuden sukupolviin keskittyvän kampanjan. Lanseeraustapahtuman jälkeen videoista muokattiin vielä online-julkaisuihin soveltuvat lyhyemmät versiot. Videoissa hyödynnettiin Wärtsilän jo olemassa olevaa videomateriaalia, uutta kuvamateriaalia sekä grafiikoita. Lopputuloksena on monikäyttöiset ja informaatiorikkaat videot, jotka koskettavat ja antavat lupauksen paremmasta huomisesta.

”C2 otti projektista alusta lähtien kopin ripeällä ja positiivisella otteella. Yhteistyö oli sujuvaa, ja saimme monikäyttöistä materiaalia, jota voimme hyödyntää pitkään eri tilanteissa.”

Emma Tallgren, Marketing Specialist & Minna Timo, Marketing Manager, Wärtsilä Energy Business