fbpx

Haaste

Rinta-Joupin Autoliike halusi tehdä kohdennettua mainontaa erilaisille ihmisille, kohderyhmien käyttämiin kanaviin. Koska Rinta-Joupin brändiin kuuluu, että kaikille löytyy sopiva ajoneuvo, on myös markkinoinnissa aikaisemmin keskitytty valikoiman laajuuteen. Näimme, että eri kohderyhmille suunnatuilla sisällöillä markkinointiin voitaisiin saada entistäkin enemmän tehoa.

Koska Rinta-Joupin Autoliike suuntaa palveluitaan entistä enemmän myös verkkoon, markkinoinnin tavoitteeksi nousi myös rinta-jouppi.com-osoitteen tunnettuuden lisääminen sekä koko markkinoinnin yhtenäistäminen ja suunnitellumpi linja.

Koska koko kansan autoilukauppana tunnetun Rinta-Joupin Autoliikkeen tunnettuus oli jo hyvällä tasolla, yrityksen viestikärkiä ei haluttu uusia. Näin ollen haasteeksi muodostui; kuinka luoda kohdennukseen soveltuvaa markkinointia, muuttamatta asiakkaille tuttuja viestejä.

C2:n ratkaisu

Suunnittelimme yhteistyössä asiakkaan kanssa Rinta-Joupin Autoliikkeelle brändimarkkinoinnin konseptin, jossa lähtökohtana ovat suomalaisten autonkäyttötavat ja -tarpeet. Konseptiin kuului täysin talon sisäisellä tuotannolla toteutettua video-, teksti- ja bannerisisältöä, jota hyödynnettiin niin TV-, some- kuin digimarkkinoinnissa. Konseptin osista muodostui selkeää ja yhtenäistä viestiä kertova monipuolinen kokonaisuus, joka tukee ja kirkastaa Rinta-Joupin Autoliikkeen brändiä.

Konseptisuunnittelun ohella suunnittelimme Rinta-Joupin Autoliikkeen visuaalisesta ilmeestä myös autokaupan yleistä digimarkkinointia varten sovellusmalleja, joita voidaan hyödyntää kaikissa materiaaleissa uutiskirjeen layoutista nettibannereihin. Samalla tehtäväksemme tuli myös autoliikkeen kampanjoiden jatkuva teksti- ja visuaalinen tuotanto sekä digimarkkinointia. Systemaattisen sisällöntuotannon, digimarkkinoinnin optimoinnin ja testaamisen avulla Rinta- Joupin Autoliike tavoittaa yleisönsä entistä kattavammin ja kustannustehokkaammin.

Rinta-Joupin Autoliike

Rinta-Joupin Autoliike

Liidienkeruukampanja

Kesä on parasta aikaa täydentää omaa varastoa. Kesä-heinäkuussa 2019 suunnittelimme Rinta-Joupin Autoliikkeelle yksinkertaisen liidinkeruu kampanjan. Tarkoituksena oli saada laadukkaita ostotarjouspyyntöjä mahdollisimman edullisesti. Tarjouspyynnön tiedot kerättiin rinta-jouppi.comin laskeutumissivulla, jonne ohjattiin liikennettä Facebookista ja Instagramista. Kampanjan aikana testasimme ja varioimme mainostekstiä, visuaalisia elementtejä sekä kohderyhmiä.

Tässä näkyvä versio mainoksesta hioutui testauksen ja optimoinnin kautta voittajaksi. Kampanja toimi niin hyvin, että sitä on päätetty jatkaa edelleen

C2 on tuonut meille uusia näkökulmia, vahvistanut brändiämme sekä auttanut meitä kertomaan kirkastettua tarinaamme entistä laajemmalle asiakaskunnalle. Yhteistyömme aikana yrityksemme markkinointi on yhtenäistynyt ja suunnitelmien tekeminen helpottunut.”

Susa Niemelä, Digitaalisen liiketoiminnan johtaja, Rinta-Joupin Autoliike