fbpx

Asiakkaan tarve

Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus tarvitsi näkyvyyttä valtakunnallisen Matkailudiili-hankkeen pilottiprojektille. #Finnpausen-projektin tarkoituksena oli houkutella ruotsinsuomalaisia ja muita Suomesta kiinnostuneita töihin matkailualalle rapakon tälle puolen. ELY-keskus halusi jatkaa jo aiemmin tekemäänsä yhteistyötä kanssamme, sillä olimme jo suunnitelleet menestyksekkäästi Matkailudiili-hankkeelle Matkailu tarvitsee maahanmuuttajia -mainoskampanjan, johon liittyvät radiomainokset palkittiin Kaiku-radiomainoskilpailussa vuoden 2018 yhteiskunnallisina radiomainoksina.

C2:n ratkaisu

Vaikka kampanjan lähtökohtana oli käyttää Matkailu tarvitsee maahanmuuttajia -kampanjasta tuttuja kanavia, radiota, somea ja näkyvyyttä isojen kaupunkien keskustoissa, piti #Finnpausen-projektille löytää oikeat mediat ja alueet Ruotsista. Myös Suomessa käytettyä ideaa piti ajatella täysin uudesta lähtökohdasta, ja lopulta päädyimme kiteyttämään viestin lyhyesti ja ytimekkäästi, rohkeasti suomen kieli edellä ja lippuja liehutellen.

Radio-, video- ja some-sisällöt toteutettiin meillä, minkä jälkeen kohdensimme kampanjan suurimpiin ruotsinsuomalaisten asuttamiin kaupunkeihin ja niiden tärkeimmille radiokanaville, minkä lisäksi halusimme näkyä isosti Tukholmassa. Stureplanin, NK ja Sergels Torgin led-valotaulut valjastettiin ohjaamaan projektin verkkosivulle, jonka sisällön suunnittelimme yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan TE-keskuksen ja ELY-keskuksen sekä Finnpausen-projektikoordinaattorin kanssa.