# There's No Business Like Sesonki Business

01.07.2015

Kesän juhlasesonki tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia tulokselliseen sisältömarkkinointiin. Sosiaalinen media osana sesongin tuotteiden, palveluiden ja tapahtumien markkinointia auttaa kiinnittämään huomiota ja houkuttelemaan asiakkaita. Ajankohtaisuus toimii!

Kesäkuun alussa C2 vastasi Pop-up Pohjanmaa -maakuntajuhlan tapahtumamarkkinoinnista ja vilinää riitti niin Senaatintorilla kuin somessa. Tapahtuman aikana tuottamamme sisällöt Facebookissa, Instagramissa ja YouTubessa innostivat myös muita osallistumaan tapahtumaan verkon välityksellä ja levittämään sanaa.

Myös juhlapyhät puhuttavat vuosi toisensa jälkeen. Tänä juhannuksena päätimme julkaista videon, jossa oma porukkamme jakoi vinkkejä juhannuksen viettoon. Videoiden avulla brändiä (ja ihmisiä sen takana!) on mahdollista esitellä persoonallisesti, luovasti ja asiantuntevasti. Videoiden voimasta kertoo myös se, että brändien videosisällöt ovat vahvasti esillä markkinointialan palkintogaaloissa, kuten kesäkuussa järjestetyillä Cannes Lions -mainosfestivaaleilla.

Hyvässä sisältömarkkinoinnissa kanavilla ei ole itseisarvoa, vaan ne ovat keino osallistamiseen eli tuloksellisen vuorovaikutuksen luomiseen brändin ja kohdeyleisön välille. Sisältö- ja kanavaratkaisut tehdään kohderyhmä edellä — tärkeintä on löytää oikea aika ja paikka puhutella yleisöä.

Kesäkuun alussa kirkastimme toiminta- ja ajattelutapaamme: muutuimme perinteisemmästä mainostoimistosta luovaksi osallistamoksi (Creative Engagency). Mikko kertoo videolla, mitä tämä käytännössä merkitsee.

 

Sesongit ovat mitä mainiointa aikaa tulokselliselle sisältömarkkinoinnille – ota yhteyttä ja kysy lisää!