# Syksyn valmistelu aloitetaan nyt

13.05.2016

Useimmilla siintää kesäloma silmissä tähän aikaan vuodesta. Rannalla löhöilyä, aurinkoa, grillailua, festareita, lomareissuja… Ennen kuin nostat aurinkolasit nokalle, heität jalat pöydälle ja sukellat lomatunnelmiin, suosittelemme uhraamaan ajatuksen jos toisenkin syksylle. Jos suunnittelet asioita ennakolta jo nyt, saat syksyllä nopean startin kauteen, kun muut vielä sutivat lähtöruuduissa.

Asiakkaamme Stormossen on mainio esimerkki yrityksestä, joka osaa ennakoinnin jalon taidon. Tämä yritys nimittäin suunnittelee markkinointiaan puoli vuotta edellä. Suunnitelmallisuuden lisäksi Stormossenin vahvuus on hyvät briiffit, jotka antavat hyvän pohjan työskentelylle. Stormossenin laadukas toiminta on noteerattu, sillä Stormossenin viestintäpäällikkö Nina Lindman ja palvelupäällikkö Seppo Ruostekoski saivat Paras tiedottaja -palkinnon, kun Vaasan kaupunki ja Vaasan Naisfoorumi palkitsivat vuoden 2015 parhaita Vaasassa toimivia asiakaspalvelijoita. Hyvä Stormossen!

Miten nyt sitten kannattaisi tehdä?

Pysähdy, hengähdä ja tarkista, eteneekö yrityksesi markkinointi halutulla tavalla. Mitä on vielä tekemättä? Kuinka nuo tavoitteet saavutetaan vielä tämän vuoden puolella? Entä pitääkö budjetti? Markkinointitoimenpiteet ja ideat pitää myydä myös yrityksen sisällä, joten jätähän myös organisaation valmisteluun aikaa.

Yksi hyvä tapa aloittaa syksyn markkinoinnin valmistelu on Creative Workshop, josta yrityksesi saa sparrausta ideointiin. Creative Workshopissa meidän asiantuntijamme ja asiakas tapaavat ja kehittelevät yhdessä luovia ratkaisuja yrityksen haasteisiin. Tapaaminen koostuu aiheen alustuksesta, johdetusta ideoinnista erilaisia ideointitekniikoita hyödyntäen, ideoiden purkamisesta ja lopulta toimenpiteistä keskustelemisesta. Creative Workshop räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

Otathan yhteyttä meihin ennen kuin lompsit lomille! Me olemme paikalla läpi kesän.

Suvi