Menu

Tapahtumamarkkinointi – Pop-up Pohjanmaa

Pop-up Pohjanmaa - tapahtumamarkkinointi
 
  • Pop-up Pohjanmaa - tapahtumamarkkinointi
  • Pop-up Pohjanmaa - tapahtumamarkkinointi
  • Pop-up Pohjanmaa - tapahtumamarkkinointi
  • Pop-up Pohjanmaa - tapahtumamarkkinointi

Kesäkuussa 2015 Pohjanmaan maakuntaliitto kokosi yhdessä Helsingin kaupungin kanssa Pohjanmaan parhaat palat ennen kokemattomaksi elämyspaketiksi, joka heräsi henkiin Helsingin ytimessä. Tavoitteena oli esitellä yhteisvoimin Pohjanmaan mahdollisuuksia ja menestystarinoita. C2 kehitti tapahtuman markkinoinnillisen ja viestinnällisen konseptin ja oli siten mukana projektin alusta asti.

Tapahtumamarkkinointi, ilme, sisältö (suomi, ruotsi, englanti) sekä sosiaalinen media (Facebook, Instagram ja YouTube) ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja sen jälkeen olivat myös C2:n vastuulla. Helsinkiin soluttautunut CM-tiimimme piti huolen, että tapahtuman tunnelmat välittyivät Pop-up Pohjanmaan somessa suorana paikan päältä kuvien, videoiden sekä kävijöiden, esiintyjien, yrittäjien ja muiden toimijoiden haastatteluiden myötä. Seurauksena olivat tykkäykset, kommentit ja positiivinen pöhinä.

Pop-up Pohjanmaa sai inspiraationsa kuvakirjoista, joiden tarinat heräävät henkiin katsojan voimin. Interaktiivisen tapahtuman tarkoitus olikin juuri se, että vierailijat saisivat kokea Pohjanmaan kaikilla aisteilla – näkemällä, kuulemalla, haistamalla, tuntemalla, maistamalla. Iloinen ja värikäs pienois-Pohjanmaa oli kuin pala kaunista satua, joka ilmestyi Helsingin katukuvaan kertomaan elämästä Suomen onnellisemmassa maakunnassa.