Menu

Energialähettiläs-kampanja – VASEK

Energialähettiläs - kampanja
 
  • Energialähettiläs - kampanja
  • Energialähettiläs - kampanja

C2:n Äfter Wörk -tapahtumassa syntynyt idea huipentui siihen, että Vaasa sai ensimmäisen Energialähettiläänsä vuonna 2012. Seuraavana kesänä katseet käännettiin ulkomaille, kun Energialähettiläs Goes Global -kampanja lähetti uuden Energialähettilään maailmanympärysmatkalle. Viilasimme ideaa tiiviissä yhteistyössä VASEKin kanssa ja vastasimme molemmissa kampanjoissa ilmeestä, sisällöstä sekä mediasuunnittelusta. Global-kampanjaan kehitimme myös matkan vaiheiden mukaan päivittyvän web-sivun.

Molemmat Energialähettiläskampanjat toteutettiin suhteellisen pienellä budjetilla, mutta ne toivat Vaasan energiateknologiakeskittymälle runsaasti medianäkyvyyttä. Ensimmäiseen kampanjaan investoitiin noin 150 000 euroa, jolla saavutettiin yli 3 000 000 euron arvoinen medianäkyvyys. Toisen kampanja budjetti oli 200 000 €, josta 15 000 € oli mainosrahaa. 20 videoa (76 000 YouTube-näyttöä), 29 869 valokuvaa ja 300 some-päivitystä (52 Facebook-toimintoa) myöhemmin kampanja oli tavoittanut 40 miljoonaa kontaktia.