Menu

Referenssit

# KiVA lanseerauskampanja – Vaasan kaupunki

Jos projektin nimi on KiVA ja asiakaskin on erittäin KiVA, lopputulos ei voi olla muu kuin KiVA! Ja näinhän siinä sitten kävikin, kun suunnittelimme Vaasan kaupungin uudelle intranetille lanseerauskampanjan.  

# Video – Tervakoski Film

Kansainvälinen kondensaattorivalmistaja Tervakoski Film kehittää vaativia ratkaisuja mm. älyverkoille ja sähköautoille. Tekniikan lisäksi halusimme kuitenkin esitellä myös niitä ”sincere, passionate, professionals”, joita Tervakoski Filmillä on töissä.  

# Graafinen ilme – Vamia

Kun kolme kovaa opinahjoa lyöttäytyy yhteen, syntyy Vamia! C2 ideoi ja suunnitteli uudelle Vamialle logon ja graafisen ilmeen, joka hiljalleen alkaa näkyä katukuvassa. Ilmeen sovelluksina olemme suunnitelleet ja toteuttaneet mm. kattavat brändikuvaukset ja ilmeen perussovelluksia kuten messuosaston, autoteippaukset ja ppt-esityksen sekä uudistuvat www-sivut. Vamia näyttää nyt ketterältä ja yksilölliseltä – juuri siltä miltä pitää!  

# Mykkäelokuva – Vaasan kaupunki

Saammeko esitellä: C2:n historian ensimmäinen mykkäelokuva! Video on osa kampanjaa, jonka toteutimme Vaasan kaupungin palautepalvelulle. Se on nimittäin Puskaradiota parempi taajuus.  

# Värityskirja – Vaasan kaupunki

Toteutimme Vaasan kaupungille kampanjan, jonka tavoitteena on houkutella Vaasaan uusia asukkaita. Fiilistelyvideoiden lisäksi ideoimme ja suunnittelimme kaupungille oman värityskirjan, joka lähetetään uusille vaasalaisille tervetuliaispaketin mukana.  

# Vuosikalenteri – Stormossen

Stormossenin kalenteri on himoittu painotuote, jota paikallisen jäteyhtiön asiakkaat odottavat innolla. Tämä kalenteri ripustetaan seinälle heti, kun vuosi vaihtuu! Meillä on ollut ilo olla toteuttamassa Stormossenin seinäkalenteria jo vuodesta 2014. Visuaalisen suunnittelun ja copywritingin lisäksi kuvasimme tänä vuonna kaikki kuvat C2:n omassa studiossa.  

# Muuttokampanja – Vaasan kaupunki

Suunnittelimme Vaasan kaupungille kampanjan, jonka tavoitteena on houkutella Vaasaan uusia asukkaita. Kuvitettu arkirealismi leipoo Vaasan hienouden arkisiin asioihin ja muuttaa tavanomaisen taianomaiseksi.  

# Websuunnittelu – Elisa Stadion

Vaasan uusi ylpeys, Elisa Stadion, tarvitsi selkeän ja helppokäyttöisen websivun. Jätimme turhat kikkailut pelikentälle ja suunnittelimme kaikilla laitteilla toimivan rakenteen, jonka avulla eri kohderyhmät löytävät nopeasti etsimänsä tiedon.  

# Suunnittelu ja toteutus – Vaasan kaupunginteatterin kausikalenteri

Käsissämme syntyi Vaasan kaupunginteatterin upea kausikalenteri. Omaperäisenä yksityiskohtana suunnittelimme luovan taiton, jossa käyttäjä pääsee repäisemään kalenterin esiripun auki. Tahdoimme tuoda kalenteriin kasvot teatterityön takana, joten kuvasimme työntekijät upeisiin kuviin ja päästimme heidät ääneen kalenterin sivuille.  

# Sisältösuunnitelma ja -tuotanto – Tervakoski Film

Kansainvälinen kondensaattorivalmistaja Tervakoski Film kehittää vaativia ratkaisuja mm. älyverkoille ja sähköautoille. Kattava sisältösuunnitelma toimii maailmanlaajuisen viestinnän tukena. Tulevaisuudessa tuotamme Tervakoski Filmille tasaiseen tahtiin myös mm. erilaisia blogisisältöjä.  

# Websivu – Tervakoski Film

Kansainvälinen kondensaattorivalmistaja Tervakoski Film kehittää vaativia ratkaisuja mm. älyverkoille ja sähköautoille. Selkeytimme ja raikastimme vanhat websivut suunnittelemalla uuden webilmeen ja käyttöliittymän. Sisällöntuotanto (englanniksi) ja sivujen tekninen toteutus ovat myös meidän kädenjälkeämme.  

# Vuosikertomus – Stormossen

Stormossenin 30-vuotista taivalta juhlistaaksemme teimme vuosikertomuksen rohkeasti kasariteemalla. Kun on rohkeutta ja hyvää silmää, yrityksen ilme voi taipua moneen ja ilahduttaa kohderyhmäänsä. Muistatko vielä nämä värit ja kuosit?  

# Brändiuudistus – Bank and Pocket

Vaasan ikonisiin ravintoloihin kuuluva IlBanco päätti luoda nahkansa ja uudistua. IlBanco muuttui Bankiksi (food & wine) ja sen rinnalle syntyi uutukainen Pocket wine & drinks. Teimme parivaljakolle logot ja suunnittelimme ilmeen sovelluksineen.  

# Käyttöohjevideot – Anvia

Anvia - Käyttöohjevideot

Suunnittelimme Anvialle käyttöohjevideoiden sarjan, joka lähti liikkeelle videoiden konseptista ja kattoi videoiden käsikirjoituksen, kuvaamisen, studion rakentamisen sekä editoinnin ja animaatiot.  

# Some-animaatiot ja infografiikat – Anvia

Anvia - Animaatio

Teemme Anvialle aina tarvittaessa animaatioita sosiaalisen median erikoissisällöiksi tai tukemaan kampanjoita. Niiden avulla tärkeille ja pinnalla oleville asioille saadaan enemmän huomiota ja näyttävyyttä. Kaikki erikoissisällöt on toteutettu suunnittelemalla käsikirjoitus ja käymällä sen yksityiskohdat Anvian kanssa läpi, jonka jälkeen valmiin käsikirjoituksen pohjalta on luotu infografiikat sekä animaatiot.  

# Yhteishaku 2016 kampanja – Vaasan yliopisto

Pääsimme jo toista kertaa toteuttamaan Vaasan yliopiston yhteishakukampanjan. Päätimme jatkaa vuonna 2015 lanseerattua konseptia (#tulevaisuudenmenestyjä), mutta annoimme tällä kertaa opiskelijoiden puhua.  

# Sarjakuva – Fincumet

Fincumet - sarjakuva

Jo 2012 Fincumetille suunnittelemamme ”Lavamiehet” -mainoskonsepti on vuosien varrella jalostunut legendaariseksi sarjakuvaksi. Lyhyesti kerrottuna homman nimi on tämä: Lavatauti on iskenyt Elmeriin ja Ilmariin tositarkoituksella. He elävät vaihtolavojen voimalla, näkevät niistä joskus jopa unta. Tasaisin välein heitä ärsyttää hipster-Sasu, joka pyörittää Ilmastoninja -nimistä kierrätyspuljua. Myös Fincumetin omistajista, Joonaksesta ja Samulista, on piirretty sarjakuvahahmot, jotka asuvat Fincumetin eeppisellä  

# Videosarja – Ohjaamo Pohjanmaa

Ohjaamo - videosarja

Ideoimme, käsikirjoitimme, kuvasimme ja editoimme nuorten palveluverkostolle, Ohjaamo Pohjanmaalle, vahvan ja tunteellisen videosarjan, joka perustuu nuorten omiin ajatuksiin.  

# Community Management – Wärtsilä Smart Power Generation

Wärtsilä Smart Power Generation - twitter

Wärtsilän Energy Solutions on hyvä esimerkki siitä, että Community Managereiltamme onnistuu jopa hyvin erikoistuneisiin toimialoihin sukeltaminen. Community Management -tiimimme hoitaa Wärtsilän Smart Power Generation -nimellä toimivien Twitter- ja LinkedIn-sivujen sisällöntuotannon. Sisältöjen keskiössä ovat Smart Power Generation -voimalat, joiden toiminta-ajatusta ja ideologiaa sosiaalisessa mediassa avataan.  

# Seutuportaali – Vaasan seutu

Kun Vaasan seutu oli vailla digistrategiaa, C2 riensi apuun. Strategian pohjalta syntyi seutuportaali (vaasanseutu.fi) jonka sydän sykkii seutulaisten tuottaman sisällön tahdissa.  

# Community Management – K-rauta

K-rauta - Community Management

Teimme some-sisältösuunnitelman, jossa määrittelimme Vaasan K-rautaa parhaiten palvelevat kanavat sekä kohderyhmiä innostavat sisältötyypit. Seuraavaksi Community Management-tiimi pääsi soveltamaan suunnitelmaa sisällöntuotannon ja osallistamisen merkeissä.  

# Videoblogi – Automaa

Automaa - videoblogi

Community Management-tiimimme toteuttaa vaasalaiselle autoliikkeelle videoblogia, joka esittelee autojen ominaisuuksia sisältömarkkinoinnin avulla.  

# Tapahtumamarkkinointi – Pop-up Pohjanmaa

Pop-up Pohjanmaa - tapahtumamarkkinointi

C2 kehitti Pop-up Pohjanmaan tapahtuman markkinoinnillisen ja viestinnällisen konseptin ja oli siten mukana projektin alusta asti. Vastasimme myös tapahtumamarkkinoinnista, ilmeestä, sisällöstä (suomi, ruotsi, englanti) sekä live-raportoinnista (Facebook, Instagram).  

# Markkinointi-ilme – Junkkari

Junkkari - markkinointi-ilme

C2:n Junkkarille suunnittelema markkinointi-ilme, ”A Good Way to Work Hard”, toi yritykselle uutta asennetta, joka puhuttelee nuorempia sukupolvia.  

# Messuosasto – Stormossen

Stormossen - messuosasto

Ilmeuudistuksen ja suuren lajittelukampanjan jälkeen Stormossen halusi olla näkyvästi esillä Vaasassa järjestettävillä Suurmessuilla. Suunnittelimme osastolle informatiiviset roll-upit, joita Stormossen pystyisi tulevaisuudessa hyödyntämään pienemmälläkin osastolla. Messuosaston kalusteet ostimme kierrätysliikkeestä, joka myös entisöi ne Stormossenin ilmeen mukaisiksi. Lisäksi rakennutimme osastolle kolme puista roskapönttöä, joihin messuvieraat voisivat heittää muilta osastoilta kerääntyneet bio-, paperi- ja poltettavat jätteet. Messuosasto sai upean vastaanoton ja on  

# Tapahtuma – EnergyWeek

EnergyWeek on kansainvälisesti tunnettu energia-alan tapahtuma. C2 on toteuttanut tapahtuman ilmeen, websivun, ennakkomarkkinoinnin sekä live-raportoinnin.  

# Websivut – EPV

Energiatuotannon moniosaaja EPV Energia Oy luotti toiseen moniosaajaan, eli meihin, uudistaessaan omat ja tytäryhtiöidensä websivut.  

# Ilme – Stormossen

C2 sai tehtäväkseen uudistaa Stormossenin ilmeen. Nyt ilme on kaatopaikan vastakohta: iloinen, helposti lähestyttävä ja värikäs.  

# Ilme – VisitVaasa

Suunnittelimme Vaasan seudun matkailulle uuden, merellisen VisitVaasa-ilmeen, joka houkuttelee matkailijoita monesta eri kohderyhmästä.  

# Ilme – VAMK

Monivuotinen asiakkaamme Vaasan ammattikorkeakoulu, VAMK, on siitä erikoinen, että olemme päässeet uudistamaan koulun ilmeen jo kaksi kertaa.  

# Ilme – MSK Group

MSK Groupin ja tytäryhtiöiden ilme raikastettiin uuden strategian mukaisesti. Uudistimme myös kaikkien konserniyritysten websivut.  

# Pakkaussuunnittelu – Stormossen

Vuonna 2013 ympäristöhuoltoyritys Stormossen keskittyi tiedottamaan vaarallisista jätteistä. Suunnittelimme teemaan sopivan ”Elätkö vaarallisesti? / Lever du farligt?” -kampanjan, joka näkyi vuoden mittaan monessa eri toteutuksessa. Osana kampanjaa suunnittelimme myös jaettavan pahvipakkauksen, jonka pystyi helposti taittelemaan tukevaksi patteriboksiksi. Pakkaus ristitiin Patteripesäksi ja sen jokainen sivu täytettiin tärkeällä tiedolla – vaaralliset jätteet kun todellakin ovat vaarallisimmasta päästä. Koska vastaavaa pakkausta