Menu

Sosiaalisen median strategia

Sosiaalinen media on vuosien kuluessa noussut tärkeimpien markkinointikanavien joukkoon. Siitä hyötyvätkin nykyisin niin B2B- kuin B2C-yritykset. Yksi sosiaalisen median ehdottomista eduista on se, että kohderyhmä on siellä jo valmiiksi. Homman juju onkin saada kohderyhmän huomio kiinnittymään somessa juuri sinun yritykseesi, mikä onnistuu suunnitelmallisella toiminnalla ja koukuttavilla sisällöillä.

Vaikka sosiaalinen media onkin kanavana melko kevyt, se ei tarkoita sitä, että yrityksen some-toimintaa kannattaisi vetää lonkalta mututuntumalla. Jos yritykselläsi on strategia, miksi toimisit somessakaan ilman hajua siitä, mihin tässä oikein ollaan menossa? Sosiaalisen median strategia tehdään, jotta toiminnalla päästään haluttuun tulokseen.

Strategiaan määritellään kaikki yrityksen some-toimintaan keskeisesti kuuluvat asiat, kuten toiminnan tavoite, kohderyhmät, budjetti ja kanavat. Tämän lisäksi strategiaan kirjataan toiminnan aikataulu ja se, millaiset resurssit yrityksellä on somen hoitamiseen. Löytyykö aikaa ja taitoa omasta talosta vai tarvittaisiinko apuja yrityksen ulkopuolelta? Jos vastaus on jälkimmäinen, kurkkaa meidän Community Management -palveluamme.

Jos siis kaipaat ohjeita ja suuntaviivoja some-toiminnan aloittamiseen tai muuttamiseen, ota yhteyttä. Me tunnemme somen ja sen uusimmat metkut.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!

Luova johtaja
Partner

Mikko Vartiainen

040 563 6717 mikko@c2.fi