Menu

Some-mainonta

Sosiaalisen median mainonnan mahdollisuuksia ei voi kylliksi suitsuttaa, mutta yritetään silti. Sosiaalinen media on jo pitkään ollut osa monien arkipäivää, ja nyt myös muut kuin nuoret ovat ottaneet some-kanavat omikseen. Sosiaalisessa mediassa tehdyssä mainonnassa ideana on näyttää mainontaa siellä, missä kohderyhmä on jo luonnostaan. Etenkin Facebook ja YouTube soveltuvat mainontaan hyvin.

Some-mainonnan erityisenä etuna on, että se mahdollistaa mainonnan kohdentamisen tarkasti vain niille henkilöille, keille haluat sen näkyvän. Kyseessä on siis hyvin kustannustehokas keino, sillä rahat menevät juuri oikeiden kohderyhmien puhutteluun. Tehokkaan kohdennettavuuden lisäksi some-mainonnan etuna on myös näkyvyyden maksimointi. Jos kyseessä on esimerkiksi Facebook-julkaisu, se näkyy ilman mainontaa vain sivun tykkääjille tai yrityksen Facebook-sivuille muuten eksyville. Some-mainonta pitää huolen siitä, että postaus näkyy pidempään ja myös muille kuin tykkääjille. Samalla potentiaalisten asiakkaiden joukko kasvaa.

Some-mainontaa on mahdollista räätälöidä tavoitteen mukaan. Mainos voi ohjata henkilön esimerkiksi käymään yrityksen verkkosivuilla, tykkäämään Facebook-sivuista, lunastamaan tarjouksen, osallistumaan tapahtumaan tai ostamaan tietyn tuotteen. Näiden lisäksi yksi tehokas keino on retargetointi, jonka ansioista mainonta näkyy tietyillä verkkosivuilla vierailleille. Myös sähköpostilistoja voidaan hyödyntää mainonnan kohdentamisessa.

Lyhyesti sanottuna: some on erittäin hyvä, ellei täydellinen (terkkuja Mascaralle) mainospaikka, jota ei kannatta jättää hyödyntämättä.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!

Luova johtaja
Partner

Mikko Vartiainen

040 563 6717 mikko@c2.fi