# Mieluummin överit kuin vajarit

07.11.2016

Millainen mainonta kiinnittää sinun huomiosi? Sitä me ja asiakkaamme mietimme päivittäin. Markkinoinnin volyymi on nykyään niin valtava, että huomion herättämiseen tarvitaan jotain muuta kuin ”ihan kiva” mainos. Tämä pätee etenkin sosiaalisessa mediassa, jossa silmiemme eteen tulee uusia postauksia ja mainoksia sellaisella tahdilla, että tylsäksi koetut sisällöt uppoavat harmaaseen massaan.

Sisältömarkkinointipainotteisten aikojen jälkeen vanha tuttu brändimainonta nostaa taas päätään. Nyt epäsuorien sisältömarkkinointiviestien ohella mainonnassa tartutaan suoraan pihviin eli brändiin. Yrityksillä on siis lupa tykittää mainosmaista, huolella tehtyä ja erottuvaa brändisisältöä. Me C2:lla olemme innoissamme trendistä, sillä saamme työpöydillemme entistä päräyttävämpiä mainoksia.

Laatu korvaa määrän

Jatkuvan sisällön suoltamisen sijaan nykyään kannattaa keskittyä muutamiin laadukkaisiin toteutuksiin. Siksi on tärkeää miettiä, millaisista osasista mainos koostuu. Pohdinta kannattaa pohjata kohderyhmään ja sen kiinnostuksenkohteisiin, jotta mainos varmasti kiinnittää oikeiden ihmisten huomion. Todistettavasti ainakin 360°-kuvilla, live-videoilla ja videoilla ylipäätään menee lujaa.

Loppuun vielä muutama kannustuksen sana: Uskalla ajatella isosti, tehdä oivaltavaa ja rohkeaa markkinointia, astua epämukavuusalueelle ja olla jopa hieman epävarma – kunhan kokeilet uutta. Markkinoinnissa kun toimii paremmin överit kuin vajarit.