# Loppuunmyyty, slutsåld, sold out!

14.10.2016

Nordic Business Forum näytti, mistä mahtavat tapahtumat on tehty. Kun seuraavan vuoden tapahtuman lipuista on myyty yli 60 % silloin, kun vielä tämänvuotisen tapahtuman nimikyltit roikkuvat ihmisten kaulassa, voidaan puhua onnistumisesta. Vain viikko tapahtumasta ja madon on napannut 87 % niistä 7000:sta, jotka pääsevät seuraavaan Nordic Business Forumiin. Miksi?

Starat

Tähdet erottuvat taviksista siinä, että he osaavat esiintyä. NBF:n esiintyjäkaarti koostuu vain ja ainoastaan alan isoista nimistä, joilla on poikkeuksellisen hyvät esiintymiskyvyt. Osa siitä on myötäsyntyistä, mutta lopulta onnistuminen perustuu käsikirjoitettuun draaman kaareen, jota tukee vahvasti visuaalinen esitysmateriaali.

Moderointi

NBF:n moderaattori André Noël Chaker määritti koko tapahtuman tason ja tone of voicen. Moderointi ei ole harrastus tai virkaan kuuluva edustustehtävä: Siitä pitää maksaa yhtä paljon kuin key note speakereistä ja siltä saa odottaa suuria.

Substanssi

Tarvitseeko tätä edes mainita? Tämän vuoden NBF oli markkinoijan keidas. Käydään lounaalla, niin jaan sinulle parhaat palat Gaussin käyrän sulamisesta ja massamarkkinoinnin muutoksesta, Amman visiosta ja siitä, mitä Twitterin toimistusjohtaja sanoi.

Kontakti

Jokainen käteltiin, jokaiselle toivotettiin hyvät huomenet, tekstiviesti piippasi tapahtumapäivän alussa ja lopussa, tapahtuman oma App palveli tarvittaessa, jatkuva Twitter-feed ja sponsoroitu Facebook-sisältö  toivat uutiset esiin jne. Helppoa, kun sen on miettinyt.

Nordic Business Forum haastaa yritystapahtumia siirtymään seuraavalle tasolle ja nostaa yleisön odotuksia pienempienkin eventien osalta. Nouseeko tuskan hiki pintaan seuraavan asiakastilaisuudessa tai seminaarin osalta? Ei hätää, meillä on osaamista, verkostoja ja ideoita, joilla sinun tapahtumallesi tehdään ”änbeeäffät”!

-Suvi