# Kevyttä ja kohderyhmää palvelevaa

31.07.2015

Toimiston tyypit ovat olleet heinäkuussa kesälaitumilla, ja olemme ottaneet kesäisemmän asenteen myös C2:n somessa. Heinäkuun suosituimmissa postauksissa olemme esitelleet ainakin Mikko Mannisen (parran) ja viettäneet kesän aurinkoisia päiviä etätöiden merkeissä laiturin nokassa.

Vaikka sisältö olisikin ajoittain kevyttä, voi se olla samalla kohderyhmää palvelevaa. Kevyempi sisältö ei tarkoita, etteikö siihen silti panostettaisi.

Visualisoituvassa sosiaalisessa mediassa Instagram on loistava kanava rennolle sisällölle. Instagramissa voi helposti ja nopeasti kertoa arjen kohokohdista kuvina. Yrityskäytössä toimivat erityisesti #behindthescenes-sisällöt ja brändin tarinan dokumentointi. Liian suurta kynnystä ei kannata ladata sisällön laadulle – nopeasti kuvattu video saattaa herättää enemmän reaktioita ja tuntua aidommalta, kuin monta tuntia hiottu taideteos.

Toimistomme tunnelmiin voit tutustua Instagramissa @C2Advertising.

Toimistomme tunnelmiin voit tutustua Instagramissa @C2Advertising.

Heinäkuun kiinnostavimmassa blogikirjoituksessamme kirjoitimme FOMOsta eli pelosta jäädä oman ryhmänsä ulkopuolelle. Sosiaalinen angsti tarkoittaa, että ihminen ei usein tiedä, mistä jää paitsi, mutta tuntee jatkuvasti, että jotain jää kokematta.

Puheenaiheet löytyvät nykyään ensimmäisenä somesta. Joku twiittaa, instaa tai facettaa sisällön, joka lähtee leviämään. Ihmisillä on tarve selata somea tasaisin välein. Tässä visuaalisten sisältöjen virrassa ihmiset ovat myös entistä tarkempia siitä, miten käyttävät kallisarvoista aikaansa. Sekuntiakaan ei haluta hukata sisältöön, joka ei ole katselemisen arvoinen.

Tuloksellinen sisältömarkkinointi edellyttää siis ennen kaikkea kohderyhmää kiinnostavia sisältöjä, vaikka välillä otettaisiin hieman kevyemmin.