# Juhlasesonki luo hyvän mahdollisuuden ottaa some haltuun

23.04.2015

Alkavan juhlasesongin sisällöntuotanto sosiaalisessa mediassa kannattaa aloittaa nyt esittelemällä tuotteita ja uusimpia trendejä. Hyvin suunniteltu ja kohdennettu mainonta kiinnittää huomiota ja houkuttelee asiakkaita.

Kevään juhlasesonki on pian täällä ja viimeistään nyt olisi hyvä aika alkaa tuottaa siihen liittyvää sisältöä. Sesonki antaa erityisen tilaisuuden tarjota palveluita ja tuotteita ja aloittaa sisällöntuotanto sosiaalisessa mediassa. Näin ehdit myös kätevästi kasvattamaan yleisöjä retargetointiin ja muistuttamaan heitä tehokkaasti tuotteistasi aina varsinaiseen juhlapäivään asti.

Kevään juhlasesongin tuotteiden parhaita puolia voi vaivattomasti esitellä etenkin kuviin erikoistuneissa sosiaalisen median kanavissa. Instagramissa ja Pinterestissä voi luoda juhlan fiilistä ja tunnelmaa, esitellä tuotteita ja uusimpia trendejä. Kuvista ja esimerkiksi asu- ja tuotekollaaseista yleisö saa inspiraatioita ja vaihtoehtoja perinteisten valintojen rinnalle. Fiilistä myymällä päädyt myymään asiakkaillesi myös enemmän kuin vain yhtä tuotetta.

Asiantuntijavinkeillä saa rakennettua mielikuvaa laadukkaasta asiakaspalvelusta ja siitä miksi tuotteiden ja palveluiden hankkiminen pitäisi kohdistaa juuri yhteen paikkaan – ihmiset oikeasti liikkuvat hyvän palvelun perässä. Sosiaalisessa mediassa myös tuotteiden varaamisen voi suunnitella entistä helpommaksi ja vaivattomammaksi ja näin omakin sesonkiin varautuminen helpottuu. Muiden elementtien ympärille voi kietoa vielä iskevät hashtagit, jotka houkuttelevat entisestään tuotteita etsiviä asiakkaita sisällön äärelle.

Hyödyntämällä sosiaalista mediaa ja tekemällä hyvää, oikein suunniteltua ja kohdennettua, sisältömarkkinointia, saat sesongin tuotteiden ohella tehtyä myös enemmän lisämyyntiä. Juhlasesongin jälkeen aktiivista sosiaalisen median mainontaa on helppo jatkaa kesän yli houkutellen asiakkaita esimerkiksi alennusmyynneillä ja jo ajoissa syksyn uutuuksilla.

Nyt onkin hyvä hetki aloittaa tavoitteellinen sisällöntuotanto ja tsekata mitä sosiaalisella medialla on annettavana – ota siis yhteyttä projektipäälliköihimme.