VAMK, eli Vaasan ammattikorkeakoulu on nuorekas oppilaitos, joka kouluttaa ammattilaisia usealle eri alalle. Olemme jo vuosia vastanneet VAMKin yhteishakumainonnasta.

VAMKin vuoden 2018 yhteishakumainonta koostuu erillisistä huomio- ja informaatiovaiheista. Huomiovaiheen tavoitteena on tehdä VAMK entistä tunnetummaksi kohderyhmän parissa, ja informaatiovaiheessa kerrotaan jo tutuksi tulleesta korkeakoulusta syvällisemmin. Uusi konsepti nojaa taglineen ”Parasta aikaa.”

VAMK teki tunnettuusloikan ensimmäisellä isolla markkinointikampanjallaan vuonna 2011. Sen jälkeen markkinointia keskitettiin tiedon jakamiseen. Nyt haluttiin taas lisätä tunnettuutta nuorten keskuudessa. Tähän tarpeeseen vastaa informatiivisten sisältöjen rinnalle suunniteltu huomiomainonta. Kohderyhmän huomio pyritään kiinnittämään vaihtuvilla sisällöillä – 20 erilaisella Snapchat ja Instagram Stories -mainoksella. Mainoksissa hyödynnetään opiskeluelämään liittyviä hauskoja tilanteita ja ennakko-odotuksia siirtämällä ne memeiksi. Lisäksi teimme videomainontaa hauskojen spottien avulla.

Huomiovaiheen tavoitteena on tehdä VAMK entistä tunnetummaksi kohderyhmän parissa, ja informaatiovaiheessa kerrotaan jo tutuksi tulleesta korkeakoulusta syvällisemmin.

Nyt haluttiin taas lisätä tunnettuutta nuorten keskuudessa.

Kohderyhmän huomio pyritään kiinnittämään vaihtuvilla sisällöillä – 20 erilaisella Snapchat ja Instagram Stories -mainoksella.

Mainoksissa hyödynnetään opiskeluelämään liittyviä hauskoja tilanteita ja ennakko-odotuksia siirtämällä ne memeiksi.