# Back to work

01.08.2016

Nyt on taas se aika vuodesta, kun kaivetaan puutarhamullat kynsien alta, kuurataan maalitahrat käsistä, karistetaan reissupölyt jaloista, huuhdotaan merivesi hiuksista ja palataan sorvin ääreen. Tuntuuko siltä, että loma on tehnyt terää ja olet taas fit for fight?

Kesä on hauskaa aikaa nähdä erilaisia mainonnan toteutuksia meillä ja maailmalla. Ehkä jotakin bongauksistasi voisi soveltaa sinun brändillesi? Omalle tielleni osui muutama hauska video (esimerkiksi tämä juhannusvideo), tyylikkäitä give away -tuotteita ja pari esimerkillistä some-toteutusta. Jos jotain jäin kaipaamaan, niin ainakin parempia painotuotteita ja näyttäviä ulkomainoksia. Sain ajella läpi Suomen ilman kaipaamaani kannustusta ja vinkkejä mainostajilta.

Kesän kotimaisista uutisista kuohuttavin oli ehkä Anttilan konkurssi. Ketjun perustajan tytär analysoi Helsingin Sanomissa menestystä ja sen menetystä paljolti mainonnan kautta ja sanoo näin: ”Isä osasi mainostaa. Hän osti räväköitä sivun mainoksia sanomalehdistä, siinä missä Stockmann ja Sokos mainostivat hillitysti. Hän myös lainasi omat kasvonsa markkinointiin. Hän oli brändi.”

Pirteällä 70-luvulla Kalle Anttila sanoi: ”Yritykset eivät ole kaatuneet siihen, etteikö asiakkaita riittäisi, vaan huonosti hoidettuun markkinointiin ja tuotteiden valitsemiseen.” Nyt tämä tuntuu aika rankalta, varsinkin kun Anttilan mainonnassa on ollut paljon hyvääkin. Kesän mainosbongaukset ja Anttilan tapaus voivat kuitenkin hyvällä tavalla kannustaa meitä toimimaan.

Hyödynnä kesällä kerätty inspiraatio ja lähde rohkeasti toteuttamaan markkinointiasi tänäkin syksynä. Markkinoinnissa enemmän on aina enemmän. Aloita juomalla kahvit meillä osoitteessa Hovioikeudenpuistikko 13 A 3. Jos emme ole jo ehtineet soittaa sinulle, pistä pirauttaen!

Suvi